Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
Läs mer här.

Har du någon fråga?

 

Kontakta oss

Ta en titt på de vanliga frågorna nedan innan du gör det, för att se om din fråga redan är besvarad där.

Om du har en allmän fråga om graviditet eller barn: har du tänkt på att fråga i forumet?

Våra kontaktuppgifter är:

Mejl: libero.se@essity.com
Adress: Libero Konsumentkontakt, 405 03 Göteborg
Telefon 020-73 55 00
tisdag, onsdag och torsdag 10-12 (helgfria dagar)

Vanliga frågor

Liberoklubben
Vad är Liberoklubben?

När du registrerar dig på Liberos webbplats blir du även medlem i Liberoklubben!

Som medlem i Liberoklubben får du:

- Libero Startbox - det börjar med en välkomstgåva till dig och ditt barn!
När du går med i Liberoklubben hälsar vi dig välkommen med en startbox fylld med blöjor, babyvårdsprodukter, med mera - en present som vi hoppas ska vara till både nytta och glädje för dig som nybliven förälder. Om du blir medlem medan ni är gravida får du startboxen från omkring 2 månader innan fullgången graviditet, fram till det barnet föds. Om du blir medlem efter att ditt barn är fött får du boxen under barnets första måndad. Du får ett mejl från oss med detaljerad information om hur du aktiverar ditt mobila gåvobevis och enkelt hämtar ut din startbox i förbutiken på valfri ICA Maxi Stormarknad.
- Mejl om graviditeten, förlossningen, det lilla barnets utveckling, sömn, amning och de nya föräldrarollerna.
- Möjlighet att samla poäng som går att växla in till fina gåvor i Poängshoppen. Gåvorna i poängshoppen byts ut efter hand.
- Inbjudningar att delta i tävlingar med fina priser - direkt i din mejlbox. 
- Utbyta tips och råd med andra föräldrar i forumet
 
För att bli medlem i Liberoklubben och ta del av alla specialerbjudanden behöver du bara registrera dig.

Hur uppdaterar jag mina uppgifter i Liberoklubben?

Det är enkelt att uppdatera uppgifterna. När du har loggat in går du till Mitt konto. Uppdatera sedan informationen och spara.

Hur går jag ur Liberoklubben?

Du kan när som helst säga upp medlemskapet i Liberoklubben. 
Vänd dig till Liberoklubben på telefon 020-73 55 00 eller skicka ett mejl till libero.se@essity.com
Längst ner i varje mejl som vi skickar till dig har du även möjlighet att avanmäla dig från Liberoklubben med omedelbar verkan.

Hur hanterar vi dina personuppgifter (GDPR)?

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi på Libero hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig hos oss. Vi säljer aldrig dina personuppgifter vidare till andra företag.

Vi hanterar dina personuppgifter för att skapa den bästa möjliga användarupplevelser för dig som medlem i Liberoklubben. Därför behöver vi ha en del uppgifter om dig. Bland annat för att du ska kunna: få din Startbox, få poäng när du köper Libero-blöjor och beställa gåvor i vår Poängshop.

Vill du veta mer om dina rättigheter eller hur Libero hanterar dina personuppgifter? Läs mer här https://www.libero.se/sidfot/dataskydd/

Liberoklubbens poängshop och Liberopoäng
Var kan jag se vad som finns i Liberoklubbens Poängshop?

När du har loggat in går du till "Liberoklubben" och vidare till "Poängshoppen". Där kan du se alla fina och roliga saker som du kan få till ditt barn för dina poäng. Det är presenter av hög kvalitet som är utvalda av Libero.
På ditt poängkonto kan du se hur många poäng du har fått ihop.

Vad är Liberopoäng?

Du kan samla poäng när du köper Liberoblöjor.

Liberopoängen får du från unika koder som är tryckta på blöjpaketens insida intill perforeringen där du öppnar blöjpåsen.
Storleken på blöjpaketet avgör hur många Liberopoäng du får. 

Hur kan jag få tillgång till Liberoklubbens poängshop?

När du har gått med i Liberoklubben har du tillgång till Liberoklubbens poängshop tills ditt yngsta barn är fem år gammalt.

Var hittar jag Liberopoäng?

De unika koderna för Libero Newborn, Libero Comfort och Libero UP&GO och Libero Touch är tryckta  på insidan av blöjpaketet intill perforeringen där du öppnar blöjpåsen.

Hur samlar jag Liberopoäng?

Du samlar dina Liberopoäng online.

Logga in och gå till Liberoklubben och vidare till Poängshoppen. 

Där registrerar du dina koder.

Ditt Libero – uppdatera profilen
Jag vill inte att informationen om mig ska vara tillgänglig för andra. Kan jag vara anonym på webbplatsen?

Logga in på ditt konto och gå till "Ändra din fas" Där kan du själv välja om du vill visa information om din familj eller inte.

Hur uppdaterar jag min profilsida?

Logga in på ditt konto och gå till "Mitt konto" Där kan du själv uppdatera informationen.

Kan jag ta bort mitt konto?

Du kan inte ta bort ditt konto själv. Kontakta oss så hjälper vi till med det.

Enklast är att du mejlar dina uppgifter till libero.se@essity.com. Du kan även ringa oss på tel 020-73 55 00.

Tänk på att det kan vara bra att ha ett aktivt konto om du får fler barn eller bara vill titta in lite då och då för att se vad som händer. 

Längst ner i varje mejl som vi skickar till dig har du även möjlighet att avanmäla dig från Liberoklubben med omedelbar verkan.

Libero startbox
Vad är Libero Startbox?

Du som är gravid eller nyss fått ditt barn och är Liberoklubb medlem, får möjlighet att hämta ut vår startbox i förbutiken på närmaste ICA Maxi Stormarknad. För att få erbjudandet, registrerar du att du väntar barn/fått barn på din klubbsida.

Om du blir förälder genom adoption, är du välkommen att anmäla dig till Liberoklubben och mejla dina uppgifter till libero.se@essity.com så anpassar vi erbjudandet så det passar ditt barn.

När får jag startboxen?

Genom att anmäla att du är gravid i Liberoklubben, kommer du automatiskt få erbjudandet om vår startbox när det närmar sig beräknad förlossning.

Är ditt barn yngre än en månad när du anmäler dig, får du erbjudandet om Startboxen via ett mejl från oss. Där säkerställer vi att vi har rätt mobiltelefonnummer till dig och sedan skickar vi ett sms med en mobilkupong. Mobilkupongen visar du när du hämtar ut boxen i förbutiken på valfri ICA Maxi Stormarknad. Kontrollera att du registrerat din graviditet eller ditt nyfödda barn, mejladress och ditt mobilnummer.

Om ditt barn är äldre än fem veckor så är inte startboxen längre aktuell, då den riktar sig till en nyfödd.

Hur gör jag när jag är gravid igen och redan är med i Liberoklubben?

Du får erbjudande om Startboxen till varje barn. All information kommer på mejl strax innan beräknad förlossning fram till barnet är ungefär en månad gammalt (beroende på när du registrerar det)

Du loggar in på ditt konto och registererar att du väntar barn / fått ett barn till.

Kontrollera även att din adress stämmer och att du registrerat ditt mobilnummer och mejladress korrekt.

Libero produkter
Libero UP&GO är jättelätt att dra av och byta när min son har kissat i den men hur vill ni att man ska bära sig åt när det kommit bajs i blöjan?

Du river upp blöjan i båda sidsömmarna. Då blir den öppen precis som en vanlig Libero-blöja och du kan lätt ta av den när barnet står upp.

På baksidan av UP&GO finns en smart tejp att klistra igen blöjan med när den ska slängas.

Mer information om Liberos blöjor finns på sidan Produkter.

Kan jag handla Liberoblöjor på nätet?

Några storlekar av Libero går att beställa i Tenabutiken.

Där kan du beställa Libero Premature för barn upp till 2 kg samt Libero SleepTight.

Var kan jag köpa Libero Premature?

Libero Premature finns att köpa hos ICA Maxi, Coop Fourm/Stora Coop,  i Tenabutiken, på utvalda Apotek och i vissa barnvagnsaffärer.

Hur gör jag om det uppstår ett problem med en Liberoprodukt?

Vi beklagar att du råkat ut för blöjor/annan produkt som inte lever upp till förväntningarna.
Vi är mycket intresserade av att följa upp detta och ber dig göra följande:

  • Skicka in ett par oanvända blöjor/annan produkt
  • Beskriv problemet
  • Ålder och vikt på barnet
  • Samt vilken storlek och sort det gäller
  • Namn, adress, postnummer & ort

Vår adress är:
Libero Konsumentkontakt
405 03 GÖTEBORG

Tack på förhand!

Vilken blöja passar till mitt barn?

Det finns alltid en Liberoblöja som passar ditt barn, från födseln och hela blöjtiden.
Viktangivelserna på de olika storlekarna och varianterna överlappar varandra.

Du hittar mer information om våra olika blöjor och storlekar här.

Kontakta oss

(Bilder och dokument(Max 500kb / fil)
Ladda upp en bild eller ett dokument
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...