App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
Läs mer här.

 

Foglossning

Vill ge lite tips gällande foglossning. Det gäller att ta det på allvar! Jag fick ont i ryggen och att det strålade ner i benen under promenaderna redan v. 20. Det började även göra ont när jag skulle ta på mig strumporna. Fick då tipset om bäckenträning+rygg av en sjukgymnast. Vilket jag gjorde ända till v. 40. Utan denna träningen hade jag haft en mycket besvärligare graviditet men detta gjorde det hela uthärdigt. Jag kunde fortsätta med promenader,shopping och trädgårdssysslor. Men hela tiden var jag tvungen att vara medveten om hur jag utförde det hela. Det blev ett mycket LUGNARE tempo!! Man måste också tänka på vardagssysslorna. Som att sitta ner när man tar på sig kläder, hur man går när man dammsuger och undvika lyft. Det tog inte lång tid att utföra träningen,ca 5-10 min i lugnt tempo!

2013-02-25
AMARIAL
AMARIAL

Träningen var bäckenlyft med knip 10-20 ggr samt ryggträning på alla fyra med lyftning arm & motsatt ben. Även skjuta rygg som en katt.

Jag fick inte heller dammsuga men har man katt så är det ett måste ;) Men jag dammsög inte som jag gör nu utan det var raka rörelser och mera upprätt.

2013-02-27
AMARIAL
AMARIAL

Vad är det för träning då? Skönt att det hjälpte för dig!

Dock blev jag helt förbjuden att dammsuga av min bm! Kanske hade klarat av det ifall jag gjort dessa övningar?
Men jag kan ju inte påstå att jag saknade att dammsuga ;)

2013-02-25
xLillaMy
xLillaMy
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...