App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera
 

träna på gym?!? någon som gör??

jag inser att min kropp e fucked up nu när ja börjat jobba. ja klarar inte av att inte träna något och jobba.. mina axlar värker konstant och jag får fruktansvärt irriterade spänningshuvudvärk :-( Vi brukar passa på att ge varann massage när vi har en lugn stund och jag har såna knutor va :'( Innan så tränade jag dansträning på gymmets gruppträning iaf två ggr per vecka och även om det inte hjälpte helt så blev det iaf MYCKET bättre. . Nu har jag annat schemabå hinner inte gå på de träningarna jag är intresserad av och funderar på att börja gymma men jag känmer mej nervös och föevirrad.. Hur höga vikter ska jag välja.. hur många ggr ska man göra varje moment.. hur funkar maskinerna?! känner att en omgånf med en pt hade suttit fint men det kostar över 600kr så det e inte aktuellt nu.. ni som gymmar hur går man till väga för att börja hur väljer man hur mycket vikt man ska lägga på maskinerna?

2013-02-17
osisen
osisen

Jag har tränat på gym i flera år och tränade 5 dagar i veckan förut innan vi fick barn. Nu ska vi försöka träna tre gånger i veckan. Jag vet att de flesta som tränar på gym är jättegoa och ställer gärna upp och visar. Hur mycket man ska köra beror på hur du vill träna, vill du träna mer kondition vilket jag kan rekomendera att du gör först för att lära dig hur du ska göra varje övning så ska du köra fler repetitioner och lättare vikter, 4*10 eller 4*12.

Vill man köra mer styrka så ska man köra färre repetitioner och tyngre, jag vill ha både och så jag kör 4*8 ena veckan och 4*10 andra veckan. Sen brukar jag chocka kroppen med att köra tyngre eller lättare (fast då kör jag så mycket som jag orkar på en vikt) efter några månader för att sedan köra det vanliga igen. Värmer upp 10 min för att innte tömma kroppen på energi och kör sen lite efter styrkan igen.Stretcha alltid efteråt!

 

Sök på youtube eller googla på träning, det är många som lägger upp videor på när de tränar och visar hur man ska göra så har du kanske lite kött på benen innan du går till gymet. Men var inte rädd för att fråga när du väl är där. Det är viktigt att man tränar rätt för annars kan man få skador. Många som kör armar, lastar på jätte mycket och tror att de är starka fast de fuskar och hjälper till med ryggen t ex. Träna rätt är viktigt. Gainomax (kolhydrater och protein) kan du dricka även när du ammar eller är gravid.

2013-02-18
AnnelieeJ
AnnelieeJ
Gravid i vecka 27

och strecha! korta rumpmuskler gör ont i nacken. tro det eller ej.

2013-02-17
vixeno
vixeno

gå till ett gym med fria vikter. och be personalen visa "riktiga" övningar. marklyft, knäböj bänkpress pullovers mm som tar stora viktiga muskler är helt perfekt, speciellt om man har dåligt med tid. lätta vikter först för att vänja in rörelserna. man blir snabbt stark genom funktionella övningar. youtuba och se hur dom ska utföras.

2013-02-17
vixeno
vixeno

Vet att Actic alltid har gratis pt första gången, de tom kräver det.

Jag har ju gymmat enligt Nautilusmodellen och där ger man järnet i 10 repetitioner, orkar man fler ökar man vikten till nästa gång, man bör inte orka mer än 12 st..

Sedan när jag gymmat enligt en sjukgymnasts ordination så gjorde jag 2*10 rep. Så det beror lite på hur man vill träna också.

Kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt svårt, men man bör absolut få hjälp med maskinerna så man vet hur man ska använda maskinen rätt.

2013-02-17
Yrwen
Yrwen

crosstrainerna klarar jag utan introduktion kanske ska prova den men jag jade ju gärna velat bättre på muskulaturen på mage å armar å sånt men ja kan kanske b örja med crosstrainern och tjuvkika lite på när de andra tränar på maskinerma ..

2013-02-17
osisen
osisen

jag skaffade kortet för typ 5 år sen så den där introduktionen man får har nog brunnit inne nu skulle jag gissa ;-)

2013-02-17
osisen
osisen

jo jag har ju gymkort å det va där jag kollade priset på pt.
ja man kanske kan be dem visa där men man känner ju sig så himla vilsen första gången

2013-02-17
osisen
osisen

Hej, på vissa gym får man en introduktion till gymmet o kan då ställa lite frågor o lära sig maskinerna. Annars tycker jag att crosstrainern är jättebra mot spänningar och knutor i nacken och ryggen.

2013-02-17
Sunsweet
Sunsweet

någon som kan hjälpa??
sen hade jag behövt mer muskler i armar å ben å speviellt ryggen. . kanake jagvslipper problemen med ischias åxå :-):-):-):-):-)

2013-02-17
osisen
osisen
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...