App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
Läs mer här.

 

Hur tränar ni?

Tänkte att det kunde ge lite ny inspo såhär till hösten, och onda ligament. ;) Hur tränar ni under graviditeten? Promenader? Boxning? Simning? Inget?   Själv går jag på ett par powerwalks om en och en halv timme ett par gånger i veckan, och 2-3 gånger i veckan på gym och planerar att börja simma och köra vattengympa och yoga om ett litet tag. :)   Vore kul att utbyta lite erfarenheter! :)

2012-11-07
Parentes
Parentes

Jag fortsätter träna som vanligt. Spinning en till två gånger i veckan, bosu och sen gym. Mycket fokus på mage och rygg då jag tidigare haft svår foglossning och redan känner av den nu. Men anpassar ex spinningen till vad kroppen klarar av ex inte Så snabba byten mellan olika positioner. Var hos sjukgymnasten igår som tycker detta ser bra ut så jag hoppas kunna fortsätta många veckor till ( bara V8 nu).

2012-11-08
Lia123
Lia123

Här dansar jag lite framför spegeln hahah och tar promenader :-)

2012-11-07
babybo
babybo
Barn på 3 år och 9 månader

Förresten, är det någon som har testat PT-online under graviditeten? Sjukt sugen, men vet inte om det är värt mödan...

2012-11-07
Parentes
Parentes

Jag känner redan av fogar och ligament, och antagligen beror det på mina överrörliga leder, men jag upplever att det blir mycket bättre efter att jag har tränat. Jag brände av ett par längder och bastade (=underbart för lederna) och nu känns det toppen igen!

Synd att graviditeten ska förstöra träningen. Man vill ju ha rätt bra flås när man ska ploppa ut krabaten. ;)

2012-11-07
Parentes
Parentes

Eftersom jag får ont i både rygg och fogar om jag så bara hänger tvätt så är träning inget alternativ just nu :/ Jag går på vattengympa för gravida en gång i veckan, det är det enda!
Kan liksom inte ens gå till brevlådan (ca. 200 meter från huset) utan att få ont i fogarna. Speciellt om det blåser och är kallt!

Har dessutom på den senaste tiden fått väldigt ont i magen så fort jag anstränger mig eller "stressar" så det finns inget i min kropp som tycker om att jag rör på mig nu! *mutter*

2012-11-07
xLillaMy
xLillaMy

fram till femte månaden tränade jag dansträning.. det var kul men sen blev det jobbigt då jag blev så förbenat kissnödig HELA tiden och det blev obekvämt osv så då la jag ner.. sen blev det väl enbart promenader men jag vet inte om de var så regelbundna så de kan kallas träning ;)

2012-11-07
osisen
osisen

Promenader rekommenderas ju av i princip samtliga PT's och barnmorskor. :)

 

Guu vad roligt med bootcamp! Kan man göra det som gravid, alltså? Finns det något sånt i Stockholm, tror du? (Jag har ingen aning om vart du är bosatt, juliahenrik...)

 

Nu drar jag iväg till simhallen. ;)

2012-11-07
Parentes
Parentes

ingenting tyvärr! det blir promenader och that's it. har varken tid eller ork till nåt annat och nu börjar magen dessutom vara i vägen och spänna och dra (är i v27) så då blir det svårare. Har ingen cykel, annars hade jag nog cyklat en hel del eftersom det är lite mildare mot fogarna.

2012-11-07
mickelina81
mickelina81
Barn på 3 år och 8 månader

Jag träna ute med andra mammor och barn. Kondition och styrketräning! Mammaboothcamp! Jätte kul och motiverande!

2012-11-07
juliahenrik
juliahenrik

jag kör pilates pogram som jag har varje dag i 20 min sen 10-15 min på min step up maskin :-)

2012-11-07
majbarn5
majbarn5
Bebis på 4 månader
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...