App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
Läs mer här.

 

Ni som kan om träning?!

Jag är mammaledig och behöver börja träna min kropp. Vill främst få bort magen, mindre höfter & rumpa och den del av kroppen som stör mig mest är mina feta, hängiga armar. Ni vet det där häng under armarna... Jag har inte tid att gå till gymet, därför vill träna hemma med sådant som går. Jag har motionscykel, Wii brädan (Wii Fitness), hantlar 4 kg & 5 kg, och en "trampmaskin". Kanske kan gå simma en gång i veckan from höst. Såklart promenerar med vagnen och så, kanske kan ta joggingrunda ibland (när sambon kollar lillan). Men jag vill främst få tips till hur/eller vilka träningsknep är bra för armarna? Hur ska jag träna för att fettet ska minska där? Jag tänkte börja köra med hantlar 4 kg varje dag, men finns de bättre sätt att bränna på fettet just där?! Armhävningar är jag dålig på för märkte att inte har starka muskler (orkar inte stå länge med armarna...) Kom gärna med tips på träning som kan göra hemma eller ute kanske?

2012-05-04
Ansku86
Ansku86

om du vill träna triceps kan du lyfta tex en handel bakom huvudet.. alltså så du håller armarna rätt upp.. förstår du hur ja menar. sen.kan man använda en stol tex å använda sej av din egen kroppatyngd å lyfta dig själv.. alltså du har stolen bakom dej sätter händerna på stolen å lyfter dej upp å ner.. å va svårt att förklara.
träna biceps lika mycket som triceps .. när du tränar magen kan du göra på olika sätt.. beroende på om dina magmuskler gått tillbaka eller ej förstås.. men har dom det kan du ju träna vanliga situps, vrida. men annars e det bara statiska övningar, plankan i olika former.. googla på det om du inte vet va plankan e.. det finns garanterat förklaringar å bilder å sånt.
gummiband kan va bra å ha å träna både ben å armar med. kan man köpa billigt å smidigt å gömma undan hemma.
å när du tränar magen glöm inte träna ryggen åxå då!!! det kan du göra genom å lägga dej på mage å lyfta överkroppen en liten bit från golvet.
rumpan kan du träna genom å ligga på rygg dra upp benen å lyfta på rumpan.
eller så kan du ställa dej bredbent å typ doppa rumpan.. alltså gå sakta neråt å så upp igen.. inte helt upp uran bara rn bit å håll dej ganska lågt. rak rygg stabil rygg. vill du ha jobbigare kan du ta tyngder i händerna.

2012-05-04
osisen
osisen

Ett jättebra tips är pilates finns att köpa dvder som man kan följa hemma, jätte enkelt och du får en fast fin kropp räcker med 20min om dagen eller mera om man känner för det, du kan köra med hantlar eller utan

kombinera detta med någon form av konditions träning är grymt bra så gick jag ner i vikt och höll kroppen i form

sen ska du ju tänka vad man äter också:)

Lycka till!

2012-05-04
majbarn5
majbarn5
Bebis på 4 månader
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...