App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera
 

Blodstrimmor i avföring

Halloj! Min dotter på snart 10 veckor fick rotavirusvaccin för 3 veckor sedan. Reaktionen på detta blev mycket lös avföring. Några dagar efter vaccinet började det komma blodstrimmor, nu är det ungefär vid två avföringar per dag. Min ssk på bvc sa att det kan vara mjölkproteinallergi men även att det typ bara är en omogen tarm. Har börjat ge sempers magdroppar och blodet har minskat även om det kvarstår. Ska troligtvis testa mjölkfri kost nu. Dottern mår kalasbra, har ibland magknip men detta har blivit bättre med massage. Min fråga är om fler upplevt detta som reaktion efter vaccinet? Eller är det möjligt att det är allergi som nu utvecklats? Eller finns möjligheten att hennes tarm bara fortfarande måste mogna?

2021-06-06
AmandaN
AmandaN
Bebis på 6 månader

Har inte gett Rota till våran tjej men jag vet att en annan mamma gav deras bebis och hon fick också lite blodig avföring. Hon fick höra från sin barnmorska att det kan bli så efter rotavaccinet att det kan fräta lite på tarmen.

2021-10-13
Maddiee123
Maddiee123
Bebis på 2 månader
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...