Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
Läs mer här.

 

Helt slut efter ett träningspass

Har alltid varit aktiv och är det i denna graviditet nu också. Försöker träna i alla fall 2-3 gånger i veckan. Men nu på senaste så är det som en lastbil kört över mig efteråt. Är i vecka 27. Jag är heeeeeeelt slut efter bara normal träning i 30 min. Resten av dagen får liksom spenderas på soffan. Och samma sak dagen därpå. Ska det vara såhär tungt? Har försökt sakta ner/ta det lugnare men det spelar liksom ingen roll. Man ska väl kunna träna och vara gravid? Hur gör ni andra som tränar? Blir ni lika slutkörda som jag efteråt?

2019-02-18
Okonkret
Okonkret
Gravid i vecka 32

Jag tränade mycket (ca 5 pass á 60-90 min) innan graviditeten och så mycket jag ville/orkade under graviditeten men efter typ v. 25 blev det betydligt tyngre och sista veckorna (födde i v 36+3) var det väldigt tungt men jag anpassade träningen och tempot efter vad jag orkade. Samma sak efter FL. Blev dyngsur av svett låååång tid efter FL även fast jag anser mig vara i god form. Tror dock att det (i mitt fall) var mycket i min hjärna som hela tiden strävade efter att prestera "som jag brukar" och att jag inte tog hänsyn till graviditet eller FL även fast jag tyckte att jag drog ner på vikt/tid/tempo etc. Så lyssna på kroppen och lita på att den vet vad den orkar och inte!

2019-02-20
MammaKotte
MammaKotte
Bebis på 14 månader

Jag har tränat innan graviditeten och även under. Körde en sån "gravid pass" hemma och promenader. Första ggr jag såg passet tyckte jag att det var för lätt men icke. Iaf inte för mig. Hade lite svårt att förstå att kroppen behövde mer vila och att jag orkade inte lika mycket som innan graviditeten. Sedan är alla olika förstås, men så var mina erfarenheter.

2019-02-19
Alionken
Alionken

Hej! Jag är gravid i vecka 23 med vårt andra barn och tränar i vanliga fall 5-6 gångar styrketräning i veckan. Under min första graviditet fortsatte jag att träna regelbundet 4-5 gånger/vecka men naturligtvis anpassat efter mående osv.
Det funkade jättebra så jag kör samma recept även denna gången och kan väl känna, som du också, att träningen tar på kroppen på ett helt annat sätt nu under graviditeten - jag måste också planera in mina träningspass lite utifrån om jag har en dag med mycket/lite att göra, just för att ha med orken till resten av dagen.
Jag tänker att det är så det är och om du har möjlighet att komma iväg utan att det förstör för mycket annat i din vardag så är det guld värt! Förlossningen, återhämtningen efter, alla krämpor osv osv upplevde jag personligen var helt överkomliga, mycket av det tackar jag träningen för :) Duktigt att du tränar och håller uppe motivationen trots motgång - det kommer gynna dig i slutändan! Men tänk samtidigt på att det är viktigt att ta hand om dig själv också och om du brukar att känna din kropp väl så tror jag också du vet vilka dagar du verkligen bör vila :)
Lycka till med både träning och bebben i magen! :)

2019-02-18
Lokolo
Lokolo
Barn på 1 år och 10 månader

Känner så igen mig iaf i början på graviditet.
Kunde inte ens promenera normalt utan att bara flåsa och bli oerhört trött. Kunde inte ens köra kondisträning då jag knappt kunde få upp pulsen utan att känna mig så andfådd. Styrketräningen blev inte av lika ofta för min del och har inte riktigt kommit in i det igen. V 7- 10 var jag som en zombie. Sov och bara sov. Träning blir av 3-4 ggr i veckan,orken finns inte riktigt där än. Undrar om det blir lika jobbigt på slutet igen? Hemsk trötthet. Hoppas det vänder för dig.

2019-02-18
Annie1908
Annie1908
Gravid i vecka 18
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...