App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
Läs mer här.

 

Träning under graviditet

Hur tränar ni? Tränade tidigt rätt mycket styrketräning och har fortsatt med det även i början av graviditeten. Är i vecka 11 men tränar ganska liknande mot innan. Knäböj med många repetioner på 60 istället för 70, så lite lugnare. Hur tränar ni? Och är det något man bör tänka på för att inte skada barnet?

2018-02-08
Jeffe_88
Jeffe_88
Barn på 1 år och 6 månader

Jag spydde till sista dagen, 10 gånger om dagen när det va som värst. Tränade regelbundet innan graviditeten och kanske till v 14 men till slut gav jag upp. Träningen blev inget som gav mig energi och jag behövde all energi till att bara ta mig igenom dagen.
Mår du bra så fortsätt men lyssna på kroppen och kör inte på så hårt! Kroppen återhämtar sig nog bättre om man tränar under graviditeten. Emelie Hollsten har lagt upp mycket om mammaträning så där kan du få bra tips 😊

2018-02-09
sofiasorpola
sofiasorpola
Barn på 2 år och 8 månader

Det jag har läst, och går efter själv, är att man ska hålla vikterna såpass låga att man klarar av att göra 8-12 reps. I övrigt är det bästa att känna efter och lyssna på kroppen. Just det med bäckenbotten är svårast tycker jag, framfall och sånt kan dyka upp långt senare, så där gör du nog bäst i att kolla om typ BakingBabies har skrivit nåt om träning.

2018-02-08
Iowhannah
Iowhannah
Barn på 1 år och 8 månader

Jag körde crossfit fram till fyra veckor innan bf med min yngsta dotter. Visst fick anpassa en hel del men kände ändå att jag mådde bra av det. Så så länge du mår bra och inte får ont osv så är det bara att köra på säger jag.

2018-02-08
skjellsdotter
skjellsdotter

Jag ær i v31 och tränar fortfarande nästan som vanligt förutom att jag undviker för mycket hopp, magövningar som kräver de yttre bukmusklerna, för mycket framåtlutande typ raka plankor och i øvrigt försöker jag lyssna på kroppen och gör inga okontrollerade rörelser längre. Körde hyfsat som vanligt och hoppade om det kændes bra fram till førra veckan typ, nu kænns det inte rætt att hoppa och jag mærker också av fogarna om jag gjort något jag inte «borde». Idag var jag på spinning och pulsen ær ju extra kænslig kan man sæga, haha! Næ men tips ær væl att om man ær van att træna så kænner man rætt snabbt vad som funkar och inte. Lyssna på kroppen och viktigt att inte pressa sig eller sikta på att bygga muskler, de får vi ta sen:)

2018-02-08
mknl
mknl
Barn på 1 år och 11 månader

Mådde du så hela graviditet? 😳

2018-02-08
Jeffe_88
Jeffe_88

Så länge man tränade innan så är det bara att köra på, tänk bara på att träna bäckenbotten och att lyssna på kroppen! Det är svårt att skada barnet i magen, mer dig själv du skall tänka på. T.ex. vara försiktig med utfallsgång samt alldeles för tunga pressar. ☺️ jag önskar att jag kunde träna mer under min graviditet, men spydde varje dag fram till förlossningen så var inget alternativ för mig dessvärre 😩

2018-02-08
Vickan93
Vickan93
Bebis på 13 månader
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...