App icon

LiberoKlubben

Libero Sverige

Installera
 

Träning efter graviditet

Jag har tänkt på vad man ska träna efter graviditeten. Kanske simning som tränar hela kroppen plus att man kan slappna av vid vattnet. Är det någon som tänkt likadant?

2013-11-17
Maria Paz1988
Maria Paz1988
Bebis på 8 månader

Ett tips till er som springer, bäckenbotten är inte redo gör sånt tryck som det blir när man springer förens 4 månader efter förlossningen. Så var rädda om er!

2013-12-02
Superhallon
Superhallon

vad är en insanity box?

2013-11-19
Maria Paz1988
Maria Paz1988
Bebis på 8 månader

Jasie: kul att du kör insanity 😃 jag har en Box som ligger och väntar på mig 😃

2013-11-19
saranelson
saranelson

Jag går pw på bandet på gymmet 2 ggr i veckan, i uppförsbacke plus att jag simmar 1 ggr i veckan. Det känns underbart att ha kommit igång igen! Min lille är 3,5 månad...

2013-11-19
1katarina1
1katarina1

jag kommer nog att promenera först i början men jag känner att jag måste göra något mer ändå, så det blir väl simning efter ett tag.

2013-11-18
Maria Paz1988
Maria Paz1988
Bebis på 8 månader

Jag tänker inte heller stressa med att gå ner i vikt, håller helt med om att det får ta lika lång tid det tog att gå upp i vikt. Promenader och annan träning gör jag mest för att jag ska känna mig pigg och frisk i kroppen för att orka med vardagen.

2013-11-18
Jonna Olafsson
Jonna Olafsson

Än så länge består träningen endast av promenader med barnvagnen. Dottern är 4veckor. När jag känner att kroppen kommit igång lite mer tänker jag börja göra lite olika övningar hemma i vår minigymhörna, med egna kroppsvikten, kettelbell, pilatesboll och gummiband. Då kan jag köra korta pass när dottern sover. När hon blir lite större kan man ju träna med henne om hon tycker det är kul, t.ex. benböj med henne i famnen.

2013-11-18
Jonna Olafsson
Jonna Olafsson

Tabata är kanon! Tar bara 4 min med en övning sen kan man utöka allteftersom :) googla på tabata :)

2013-11-18
saranelson
saranelson

Jag går raska promenader och har kommit igång med löpningen igen sen 2 v tillbaka :) min son är snart 2 mån. Men promenader är kanon! Man kan ju variera sig lite och köra lite lättare intervaller. När du kommer till en backe så jogga upp för den och kör lite utfall när du kommer upp :)

2013-11-18
saranelson
saranelson

Promenader o mammaträning om ni har det på något gym' ja körde promenader redan efter 5 dagar efter förlossningen så var jag ute o gick försökte iaf ca 20min varje dag, ökade vecka efter vecka. Nu är ja uppe i milen o de var 2 mån sen ja födde o tränar på gymmet mamma träning body pump o ute på gymmet,, kör sålänge De känns bra för dig,. Så fort de gör minsta ont så lägger du ner..

2013-11-18
lillemzy
lillemzy

Jag vet inte. Har sökt lite på vestibulit och man måstebträna bort de med sin partner. Man kan ha hjälp av bedövningssalva också. Det blir en ond cirkel. Man är rädd att det ska göra ont och spänner sig ännu mer.

En sak är säker, det gjorde det inte lättare att föda barn :-)

2013-11-17
burtonmamma
burtonmamma

Jag har en tanke pappan får åka med son och handla mat efter jobbet medans jag går på gym. Gymmet ligger nära hans jobb så jag kan amma där så hämtar han barnet när han slutar, åker och handlar sen hämtar mig.

Men det är bara en tanke än så länge. Simma kan jag inte då jag är känslig mot kemikalier och får eksem av kloret. Knipövningar behövde jag inte sa barnmorskan vid efterkontrollen. Som ryttare har jag överspänd bäckenbotten sen innan och den var inte påverkad. Ta de inte som skryt, tvärtom är det otroligt smärtsamt att ha sex med överspändhet där nere.

2013-11-17
burtonmamma
burtonmamma
Ett fel har uppstått, försök igen senare.
Laddar...